VR- JA 3D-teknologia hyvinvoinnin markkinoinnissa

Kuntoilualan yrittäjä Tiiu Itkonen on avannut maahantuontiyrityksensä BodyPioneerin ovet ja asiakkaat pääsevät näkemään kuntoilualan uusimmat innovatiiviset hyvinvointilaitteet, joiden markkinoinnissa Tiiu hyödyntää Matterportin 3D-tekniikkaa.

Viime syksynä Matterportin kameralla kuvattiin hänen Cryo Fit Helsinki -hyvinvointistudiotaan Uudenmaankadulla. Nyt puoli vuotta myöhemmin, Itkoselle on myönnetty BodyPioneer-laitteiden maahantuontioikeudet Pohjoismaihin, Venäjälle, Viroon ja Englantiin. Maahantuontitoimintaa varten yrittäjä päätti perustaa uuden yrityksen ja hankkia suuremmat toimitilat lähempänä Helsingin ydinkeskustaa.

Tiiu tutustui BodyPioneer-studioon Irlannissa. BodyPioneerin uudenlaiset hyvinvointistudiot ovat jo käytössä Keski-Euroopassa, mutta Suomesta ne puuttuivat, joten Itkonen päätti tuoda menetelmän käyttöön myös Suomeen.

Miten Tiiu on hyödyntänyt Matterportin VR- ja 3D-teknologiaa?

Kun markkinoille saapuu uusi pelaaja, on hänen ponnisteltava saadakseen jalansijaa. Varsinkin, kun uusi yrittäjä tulee markkinoille alaa mullistavilla uusilla laitteilla ja konseptilla.

Nuori yrittäjä huomasi pian, että pienillä ja keskisuurilla yrittäjillä on vaikeampaa saada asiakkaita toimitiloihinsa kuin suurten brändien ja suurten mainosbudjettien ketjuliikkeillä. Asiakkaalle voi helposti tulla tunne siitä, että pienessä liikkeessä he tunkeutuvat toisen reviirille. Ison ketjuliikkeen tiloissa on julkisen tilan tunnetta.

Tiiu mietti miten saisi ikkunasta vilkuilevat ohikulkijat uskaltautumaan sisään asti. Tilan pitäisi tuntua tutulta ja ”omalta” reviiriltä jo ennen sisään astumista. Ratkaisuksi hän keksi Matterportin VR- ja 3D-tilaesityksen.

Viime syksynä kuvattu Matterportin VR- ja 3D-tilaesitys Cryo Fit Helsinkin toimitiloista Uudenmaankadulla julkaistiin yrityksen verkkosivuilla. Esitys upotettiin Google Street View- näkymään. Sitä jaettiin eri sosiaalisten kanavien kautta sekä lähetettiin myös sähköpostin välityksellä. Tämän lisäksi 3D-tilaesitykseen upotettiin Mattertag-viestejä. Niistä katsoja löytää lisätietoa sekä laitteista että palveluiden hinnoista.

Hyötyikö uusi yritys uudesta tavasta esitellä toimitilaansa?

Cryo Fit Helsingin 3D-tilaesitys ylitti kahden viikon sisällä 1000 katselukertaa Google Street View -karttanäkymän kautta. Tämän lisäksi myös Matterportin 3D-tilaesitys ylitti 1000 katselukertaa hyvin lyhyessä ajassa. Matterportin tiloista voi seurata, kuinka monta henkilöä on käynyt tutustumassa tiloihin ja kuinka monta kertaa tiloissa on vierailtu. Tämä tieto on yrittäjälle olennaista, sillä tällä voidaan seurata markkinointiin käytettyjen resurssien kannattavuutta.

Tiiu sai myös positiivista palautetta Matterportin 3D-tilaesityksestä. Se sai kehuja niiltä, jotka olivat vierailleet toimitilassa jo etukäteen virtuaalisesti. Kun Itkonen sai maahantuontioikeudet BodyPioneer -laitteille, oli hänelle itsestään selvää, että Matterportilla voisi myös kuvata uuden yrityksen toimitilat Lapinlahdenkadulla.

BodyPioneerin 3D-tilaesitys:

.

Tiiu Itkonen, yrittäjä
Cryo Fit Helsinki sekä BodyPioneer